Obchodní nákupní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY společnosti FAIVELEY TRANSPORT CZECH a.s. 

IČ 25213423 

se sídlem U Přivaděče 1315/3, Černice, 326 00 Plzeň 

pro NÁKUP ZBOŽÍ 

(dále jen OP) 

Čl. 1. 
Působnost obchodních podmínek 

1.1.          Tyto OP určují část obsahu kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží (movitých věcí), kde na straně kupujícího vystupuje obchodní společnost FAIVELEY TRANSPORT CZECH a.s., IČ 25213423, se sídlem U Přivaděče 1315/3, Černice, 326 00 Plzeň (dále jen Kupující), a na straně prodávajícího vystupuje podnikající fyzická nebo právnická osoba uzavírající smlouvu (dále jen Prodávající), která odkazuje na tyto OP. 

1.2.          Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním těchto OP. 

1.3.          Použití obchodních podmínek Prodávajícího je vyloučeno. 

1.4.          Tyto OP jsou všem obchodním partnerům Kupujícího k dispozici na internetových stránkách http://www.ft-czech.cz/. Tyto OP mohou být připojeny k návrhu na uzavření kupní smlouvy odděleně, např. ve formě odkazu uvedené internetové stránky. 

Čl. 2. 
Předmět a forma kupní smlouvy 

2.1.          Kupní smlouvou uzavřenou v souladu s těmito OP se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a Kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí Prodávajícímu kupní cenu (dále jen Smlouva). 

2.2.          Předmětem koupě je věc specifikovaná Smlouvou. 

Čl. 3. 
Způsob uzavření smlouvy 

3.1.          Smlouva je uzavřena akceptací návrhu Kupujícího na uzavření kupní smlouvy Prodávajícím. Smlouva je zpravidla uzavírána ve formě Kupujícím vystavené objednávky, která odkazuje na tyto OP a je potvrzená Prodávajícím (písemně, faxem, ve formě e-mailové zprávy). 

3.2.          Prodávající může potvrdit objednávku i tak, že se podle ní zachová, zejména že dodá Kupujícímu předmět koupě v souladu s obsahem objednávky před uplynutím lhůty pro přijetí objednávky. V takovém případě je Smlouva uzavřena převzetím předmětu koupě a potvrzením dodacího listu Kupujícím. 

Čl. 4. 
Kupní cena 

4.1.          Kupní cena je zpravidla uvedena v objednávce. Není-li kupní cena uvedena v objednávce a neplyne-li z jednání stran, že byla ujednána jiným způsobem (např. rámcovou dohodou o cenách), použije se pro určení kupní ceny ceník Prodávajícího platný v době uzavření Smlouvy, pokud je takový ceník Kupujícímu znám. Uzavřou-li strany Smlouvu bez určení kupní ceny, platí za ujednanou kupní cena, za niž se týž nebo srovnatelný předmět v době uzavření smlouvy obvykle prodává. 

4.2.          Ke kupní ceně bude připočtena DPH v zákonné výši. 

4.3.          Kupní cena v sobě zahrnuje, vedle ceny samotného předmětu koupě, zejména následující položky: 

(a)   náklady na dopravu předmětu koupě do místa plnění a náklady související s odevzdáním předmětu koupě Kupujícímu (montáž, seřízení, nastavení, zaškolení apod.), 

(b)   cena obalů, není-li ohledně vratných obalů dohodnuto jinak, 

(c)   cestovní výlohy pracovníků Prodávajícího, náklady na ubytování, stravování apod. 

(d)   náklady na atestace, certifikáty, zkoušky, revizní zprávy, protokoly a jiné obdobné dokumenty potřebné k převzetí a užívání předmětu koupě Kupujícím, 

(e)   náklady na pojištění Prodávajícího a/nebo předmětu koupě, 

(f)    jiné nutné, obvyklé, sdělené či očekávané náklady nutné k odevzdání předmětu koupě a převodu vlastnického práva k němu dle Smlouvy. 

4.4.          Prodávající má právo požadovat kupní cenu po odevzdání předmětu koupě Kupujícímu a převodu vlastnického práva k předmětu koupě na Kupujícího. Prodávající nemá právo podmiňovat odevzdání předmětu koupě nebo dokladů k němu zaplacením kupní ceny nebo její části. 

Čl. 5. 
Platební podmínky a fakturace 

5.1.          Prodávající uplatní právo na zaplacení kupní ceny doručením faktury Kupujícímu. Faktura musí mít náležitosti daňového a účetního dokladu a musí obsahovat minimálně následující náležitosti: 

(a)   číslo faktury 

(b)   označení smluvních stran a jejich sídla 

(c)   IČ a DIČ smluvních stran 

(d)   číslo Smlouvy (objednávky) 

(e)   jméno nákupního referenta uvedeného na objednávce 

(f)    předmět zdanitelného plnění podle Smlouvy (objednávky) 

(g)   výše fakturované částky bez DPH 

(h)   sazba a výše DPH 

(i)     výše fakturované částky celkem 

(j)     bankovní spojení Prodávajícího 

(k)   datum uskutečnění zdanitelného plnění 

(l)     datum vystavení faktury 

(m)doklad o potvrzení převzetí Kupujícím (potvrzený dodací list, předávací protokol, výkaz práce apod.) 

5.2.          Faktury musí být vystaveny v elektronické podobě ve formátu souboru ISDOC a v případě formátové nekompatibility na straně Prodávajícího ve formátu souboru PDF. Formát souboru musí vždy zaručovat věrohodnost původu a neporušenost obsahu faktury. Faktury budou zasílány na e-mailovou adresu Kupujícího: finance.fcz@wabtec.com. V případě nemožnosti zaslat fakturu e-mailem na označenou e-mailovou adresu je Prodávající tuto skutečnost Kupujícímu nejpozději v den uzavření Smlouvy oznámit; v takovém případě bude Prodávající zasílat faktury v listinné podobě na adresu sídla Kupujícího. 

5.3.          Splatnost faktury je určena dnem doručení faktury Kupujícímu a dojednanými platebními podmínkami. 

5.4.          Neobsahuje-li faktura předepsané náležitosti, má Kupující právo ji vrátit k opravě, aniž by nastala její splatnost. Lhůta splatnosti počíná běžet nově ode dne doručení opravené nebo nově vystavené faktury. 

5.5.          Splatnost kupní ceny je šedesát (60) dnů od prokazatelného doručení řádné a úplné faktury Kupujícímu. 

5.6.          Všechny platby se provádějí bezhotovostně. Platební příkazy Prodávajícího se provádějí jednou týdně, zpravidla ve středu. Platby se bez ohledu na datum splatnosti považují za včas provedené i tehdy, pokud částka bude odepsána z účtu Prodávajícího v kalendářním týdnu nejblíže následujícímu po týdnu, v němž nastal termín splatnosti. Faktury, jejichž splatnost připadá na období od 20. 12. do 2. 1. následujícího roku, se považují za včas uhrazené i tehdy, pokud částka bude odepsána z Účtu Prodávajícího v prvním kalendářním týdnu po 2. 1. následujícího roku. 

Čl. 6. 
Termín a místo plnění 

6.1.          Termín odevzdání předmětu koupě Kupujícímu v místě plnění je zpravidla uvedený v objednávce. Není-li termín odevzdání uveden v objednávce, je termínem plnění pět (5) pracovních dní od data doručení objednávky Prodávajícímu. 

6.2.          Prodlení Prodávajícího s odevzdáním předmětu koupě v ujednaném termínu po dobu delší než pět (5) pracovních dnů je podstatným porušením Smlouvy. 

6.3.          Zjistí-li Prodávající, že nesplní svoji povinnost odevzdat předmět koupě v ujednaném termínu Kupujícímu, oznámí to ihned Kupujícímu, včetně informace o důvodu a délce očekávaného prodlení. Ujednaný termín plnění tím není dotčen. 

6.4.          Místem odevzdání předmětu koupě Kupujícímu je závod Kupujícího na adrese U Přivaděče 1315/3, Černice, 326 00 Plzeň, není-li v objednávce uvedeno jinak. 

6.5.          Pro odevzdání předmětu koupě platí dodací doložka INCOTERMS 2010 – DDP: U Přivaděče 1315/3, Černice, 326 00 Plzeň. 

6.6.          V případě, že je pro montáž předmětu koupě v místě plnění nezbytné zajištění stavební nebo montážní připravenosti místa plnění, zajišťuje ji svým nákladem Prodávající, není-li v objednávce uvedeno, že ji zajišťuje Kupující. 

Čl. 7. 
Nabytí vlastnického práva, přechod nebezpečí škody na věci 

7.1.          Kupující nabývá vlastnické právo k předmětu koupě jeho převzetím od Prodávajícího. 

7.2.          Převzetím předmětu koupě se rozumí zejména jeho odevzdání Kupujícímu v místě plnění se všemi součástmi, příslušenstvím a doklady, a vyznačení převzetí Kupujícím na dodacím listu nebo na jiných doprovodných listinách. 

Čl. 8. 
Doklady 

8.1.          Prodávající předá Kupujícímu doklady potřebné k převzetí a užívání předmětu koupě, jakož i další doklady určené ve Smlouvě (objednávce). 

8.2.          Doklady prodávající předá Kupujícímu nejpozději při odevzdání předmětu koupě, nevymíní-li si Kupující jejich dřívější předání. 

8.3.          Doklady potřebnými k převzetí a k užívání předmětu koupě se rozumí zejména: 

(a)   doklady potřebné k převzetí (např. náložný list, skladištní list, přepravní listina apod.), 

(b)   doklady potřebné k užívání (např. návody, technická dokumentace, certifikáty, pokyny pro údržbu, servisní dokumentace, apod.), 

(c)   jiné ujednané doklady (např. seznam záručních/pozáručních opraven, seznamy náhradních dílů dle délky provozu, apod.). 

8.4.          Doklady budou vypracovány v českém jazyce, nejsou-li ujednány jiné jazykové verze. 

8.5.          Předáním dokladů Kupujícímu se doklady stávají vlastnictvím Kupujícího. 

8.6.          Prodávající odpovídá za kvalitu dokladů, za to, že jsou správné a úplné, odpovídají podmínkám předmětné dodávky, neobsahují žádné chyby a opomenutí, a to bez ohledu na to, zda Kupující předávané doklady schválil nebo ne. 

8.7.          V případě, že Kupujícímu z důvodu nekvalitních nebo neúplných dokladů vznikne újma (majetková škoda, ušlý zisk, vícenáklady, poškození dobrého jména apod.), je Prodávající povinen Kupujícímu újmu nahradit. 

Čl. 9. 
Jakost a provedení 

9.1.          Jakost a provedení předmětu koupě musí odpovídat zejména: 

(a)   platným právním předpisům, 

(b)   výkresové dokumentaci předané Kupujícím Prodávajícímu za účelem dodání předmětu koupě, 

(c)   normám ČSN a EN, normám SQ 900, SQ 901, SQ 906 a SQ 908 nebo jiným normám označeným ve Smlouvě (objednávce), účinným v době odevzdání předmětu koupě Kupujícímu, bez ohledu na jejich doporučující nebo závazný charakter, 

(d)   vnitřním předpisům a/nebo normám Kupujícího, pokud jsou Prodávajícímu známy, 

(e)   technologickým předpisům. 

9.2.          Zjistí-li Prodávající rozpor mezi podklady vyjmenovanými v předchozím odstavci, je povinen obratem informovat Kupujícího, tento rozpor označit a navrhnout způsob jeho řešení. 

9.3.          Prodávající musí pro předmět koupě použít jen materiál a výrobky, které mají takové vlastnosti, aby po dobu předpokládané životnosti předmětu koupě byla při běžné údržbě zaručena požadovaná funkčnost předmětu koupě. 

9.4.          Má-li být předmět koupě dodán podle vzorku nebo předlohy, je Prodávající povinen dodat jej s vlastnostmi vzorku nebo předlohy, jež Kupující schválil. 

9.5.          Je-li rozpor mezi určením jakosti nebo provedením předmětu koupě podle tohoto vzorku nebo předlohy a specifikací předmětu koupě dle Smlouvy, je rozhodující schválený vzorek.  Není-li v těchto určeních rozpor, má mít předmět koupě vlastnosti podle obou těchto určení. 

9.6.          Kupující není povinen převzít předmět koupě nesplňující požadavky dle tohoto článku a Prodávající je pro ten případ povinen na své náklady uvést předmět koupě do souladu s ustanoveními tohoto článku. 

Čl. 10. 
Vady předmětu koupě 

10.1.      Předmět koupě má vady zejména: 

(a)   nesplňuje-li požadavky stanovené právními předpisy platnými a účinnými v České republice, zejména požadavky bezpečnostní, technické, kvalitativní a zdravotní, 

(b)   nesplňuje-li požadavky stanovené příslušnými závaznými nebo doporučujícími normami ČSN, EN, SQ nebo jinými sjednanými normami), 

(c)   nemá-li vlastnosti uvedené v objednávce, 

(d)   nemá-li vlastnosti uvedené ve výkresové dokumentaci, 

(e)   nemá-li vlastnosti, o kterých Prodávající Kupujícího výslovně ujistil, nebo si je Kupující vymínil, 

(f)    nemá-li vlastnosti vhodné pro sjednaný účel nebo pro účel obvyklý. 

10.2.      Předmět koupě má právní vadu, pokud k němu uplatňuje právo třetí osoba, a to i v případě, pokud o takovém omezení Kupující věděl. 

10.3.      V případě zjištění zjevných předmětu koupě při jeho odevzdání vyhotoví strany soupis těchto vad a současně ujednají termín a způsob odstranění vady, případně jiný způsob vypořádání práv Kupujícího z vadného plnění. 

10.4.      Kupující má práva z vadného plnění, i pokud se jedná o vadu, o které při převzetí předmětu koupě věděl nebo ji musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat. 

10.5.      V případě projevu vady předmětu koupě, na kterou by se nevztahovala poskytnutá záruka za jakost, byť by se vada projevila až po přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, se na práva Kupujícího z vadného plnění a jejich uplatňování aplikují příslušná ustanovení občanského zákoníku, není-li dále uvedeno jinak. 

 

Čl. 11. 
Záruka za jakost 

11.1.      Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku za jakost předmětu koupě. Prodávající se zavazuje, že předmět koupě (veškeré jeho části) bude po záruční dobu způsobilý pro ujednaný nebo obvyklý účel a že si zachová ujednané nebo obvyklé vlastnosti. 

11.2.      Záruční doba je dvacet čtyři (24) měsíců a počíná běžet dnem uvedení předmětu koupě nebo finálního výrobku, v němž je předmět koupě zapracován, do provozu. Záruční doba činí nejdéle třicet šest (36) měsíců ode dne převzetí předmětu koupě Kupujícím. 

11.3.      Prodávající odevzdá Kupujícímu záruční list spolu s předmětem koupě. 

11.4.      Záruční doba se bez dalšího prodlužuje v případě, že: 

(a)   Kupující převezme předmět koupě s vadami, a to o dobu do odstranění poslední takové vady, 

(b)   se na předmětu koupě v záruční době vyskytne vada, na kterou se vztahuje záruka, a to o dobu do odstranění takové vady. 

11.5.      Na opravené nebo vyměněné díly předmětu koupě se vztahuje nová záruční doba v délce dvacet čtyři (24) měsíců. 

Čl. 12. 
Práva kupujícího ze záruky za jakost 

12.1.      Kupující je oprávněn oznámit Prodávajícímu výskyt záruční vady, jakož i projev vady, která existovala v době předání předmětu koupě, a uplatnit práva z takové vady kdykoliv v průběhu záruční doby, bez ohledu na to, kdy Kupující tuto vadu zjistil nebo kdy vada měla či mohla být Kupujícím zjištěna při vynaložení obvyklé péče. V případě, že Kupující oznámil Prodávajícímu vadu v průběhu záruční doby, je tato vada oznámena včas. 

12.2.      Kupující má v případě výskytu vady, na kterou se vztahuje záruka, vždy právo: 

(a)   na odstranění vady dodáním nové části předmětu koupě bez vady nebo dodáním chybějící věci, 

(b)   na odstranění vady opravou, 

(c)   na přiměřenou slevu z kupní ceny, 

(d)   odstoupit od Smlouvy, není-li to vzhledem k povaze vady zcela nepřiměřené. 

12.3.      Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo po oznámení vady kdykoliv v záruční době. Jednotlivá práva z vad lze mezi sebou kombinovat, pokud to jejich povaha připouští. 

12.4.      Uplatní-li Kupující právo na odstranění vady předmětu koupě, Prodávající k odstranění vady nastoupí nejpozději do tří (3) pracovních dnů po jejím oznámení s tím, že vadu do pěti (5) pracovních dnů od jejího oznámení odstraní nebo poskytne akceptovatelné náhradní řešení (např. náhradní věc obdobných vlastností) a současně provede opatření směřující k zamezení vzniku dalších škod a umožnění užívání předmětu koupě Kupujícím. 

12.5.      Prodávající je povinen zahájit odstraňování oznámené vady i v případě, že práva Kupujícího z oznámené vady neuznává. Prodávající je povinen při záručních opravách používat vždy nové a originální náhradní díly. Prodávající po dobu do odstranění vady nese nebezpečí škody na věci. 

12.6.      Náklady na odstranění oznámené vady nese Prodávající ve sporných případech až do doby, než se prokáže, zdali byla práva Kupujícího z vadného plnění uplatněna oprávněně. Prokáže-li se ve sporných případech, že Kupující uplatnil právo z vadného plnění neoprávněně, je povinen uhradit Prodávajícímu veškeré náklady účelně vynaložené v souvislosti s odstraněním vady. 

12.7.      O odstranění oznámené vady opravou sepíší smluvní strany protokol, ve kterém potvrdí odstranění vady, anebo Kupující uvede důvody, pro které odmítá předmět koupě po opravě převzít. 

12.8.      Vyskytne-li se totožná vada předmětu koupě po jejím odstranění opakovaně (2x a více), má Kupující právo změnit svoji volbu práva z vadného plnění, zejména má vždy právo požadovat odstranění vady dodáním nové bezvadné části předmětu koupě a právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. 

12.9.      Vyskytne-li se více různých či totožných vad předmětu koupě (více než 4), má Kupující právo změnit svoji volbu práva z vadného plnění, zejména má vždy právo požadovat odstranění vady dodáním nového celku předmětu koupě. 

12.10.   V případě prodlení Prodávajícího s plněním kterékoliv povinnosti dle Smlouvy, zejména s odstraněním oznámených vad, je Kupující oprávněn takové plnění zajistit sám nebo prostřednictvím třetí osoby na náklady Prodávajícího. V takovém případě je Kupující rovněž oprávněn změnit svoji volbu práva z vadného plnění. 

12.11.   Do odstranění vady nemusí Kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu. 

Čl. 13. 
Náhrada újmy 

13.1.      Prodávající nahradí Kupujícímu újmu vzniklou v důsledku porušení povinnosti Prodávajícího ze Smlouvy, zejména: 

(a)   náklady nutně vynaložené Kupujícím v důsledku existence vady předmětu koupě, jež by vynaloženy nebyly, pokud by bylo plněno řádně (náklady na provedení nezbytných opatření na straně Kupujícího pro řádné splnění povinností vůči svým smluvním partnerům, zejména náklady na zvýšenou personální, kapacitní či materiálovou náročnost výroby v závodě KUPUJÍCÍHO, náklady expresní přepravy apod.; tzv. vícenáklady), 

(b)   náklady marně vynaložené Kupujícím v důsledku existence vady předmětu koupě, jež by vynaloženy nebyly, pokud by bylo plněno řádně (např. znehodnocení dalšího materiálu ve výrobním procesu Kupujícího), 

(c)   dluhy vzniklé Kupujícímu v důsledku existence vady předmětu koupě, jež by nevznikly, pokud by bylo plněno řádně (povinnost zaplatit smluvní pokutu nebo nahradit škodu smluvním partnerům Kupujícího nebo povinnost zaplatit pokutu nebo jinou sankci uloženou orgánem veřejné moci Kupujícímu); v tomto případě je Kupující oprávněn přefakturovat veškeré dluhy uplatňované vůči němu jeho smluvními partnery v důsledku vady předmětu koupě a Prodávající je povinen Kupujícího takových dluhu zprostit, 

(d)   ušlý zisk v důsledku nutnosti zastavení výroby Kupujícího nebo jeho smluvních partnerů v důsledku existence vad předmětu koupě. 

13.2.      Újma se nahrazuje v penězích, nepožaduje-li Kupující uvedení do předešlého stavu. 

13.3.      Kupující tímto informuje Prodávajícího, že jím dodaný předmět koupě bude použit Kupujícím k dalšímu zpracování a stane se součástí vyššího montážního celku použitého při výrobě a montáži elektrických dopravních prostředků (kolejových i silničních) určených k přepravě nákladní i osobní a provozovaných mimo jiné v zahraničí (USA, Kanada, Čína atd.), kde v případě vzniku újmy (na životě, zdraví či majetku) se výše vzniklých škod může výrazně lišit v závislosti na sociálně-ekonomických specifikách té které země. 

13.4.      Kupující tímto informuje Prodávajícího, že sám Kupující je ohledně jím vyráběných vyšších montážních celků v postavení dodavatele s tím, že jeho odběrateli jsou významné subjekty vč. zahraničních a s tím, že pravidla těchto dodávek jsou stanovena vzájemnými smlouvami obsahujícími významné sankce za porušení povinností Kupujícího, vč. těch povinností, které závisí zcela nebo zčásti na řádném plnění povinností Prodávajícího dle Smlouvy. 

13.5.      Kupující tímto informuje Prodávajícího, že celková škoda způsobená porušením povinností Kupujícího ze Smlouvy se může pohybovat v úrovni obvyklé v daném segmentu trhu, tedy v úrovni v řádu desítek milionů EUR. 

Čl. 14. 
Smluvní pokuty 

14.1.      Prodávající je povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z kupní ceny za každý den prodlení s odevzdáním předmětu koupě včetně všech jeho součástí, příslušenství a dokladů Kupujícímu. 

14.2.      Prodávající je povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z kupní ceny za každý den prodlení s provedením odstranění vady, uplatnil-li Kupující právo na odstranění vady předmětu koupě. 

14.3.      Prodávající je povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 1.000.000 Kč v případě porušení povinnosti zachovávat a ctít obchodní tajemství a zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích Kupujícího dle těchto OP, a to za každý jednotlivý případ takového porušení. 

14.4.      Prodávající je povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 1.000.000 Kč v případě porušení povinnosti být pojištěn dle těchto OP. 

14.5.      Smluvní pokuty jsou splatné do patnácti (15) dnů od doručení faktury, vystavené z důvodu vzniku práva na smluvní pokutu, straně, která Smlouvu porušila. 

14.6.      Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody. Poškozený má právo požadovat náhradu škody vedle smluvní pokuty, jakož i ve výši přesahující smluvní pokutu. 

Čl. 15. 
Odstoupení od smlouvy 

15.1.      Kupující je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě: 

(a)   podstatného porušení Smlouvy Prodávajícím, zejména v případě prodlení Prodávajícího s odevzdáním předmětu koupě po dobu delší než pět (5) pracovních dní, 

(b)   prodlení Prodávajícího se splněním kterékoli povinnosti vyplývající ze Smlouvy, na kterou byl Prodávající písemně upozorněn a tuto nesplnil ani do třiceti (30) dnů od upozornění, 

(c)   bylo zahájeno insolvenční řízení ohledně Prodávajícího, ledaže jde o zahájení na základě insolvenčního návrhu věřitele, který je zcela zjevně šikanózní. 

15.2.      Účinky odstoupení nastávají dnem dojití písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně; v tomto oznámení musí být uveden důvod odstoupení. 

15.3.      Odstoupení se nedotýká již vzniklých práv smluvních stran ze Smlouvy, zejména práva na náhradu škody nebo smluvní pokutu. 

15.4.      V případě odstoupení od Smlouvy je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu zaplacenou část kupní ceny do patnácti (15) dnů po doručení odstoupení. Kupující vrátí předmět koupě prodávajícímu do patnácti (15) dnů po vrácení zaplacené části kupní ceny Kupujícímu. Kupující vrátí předmět koupě Prodávajícímu tak, že mu umožní s ním nakládat v místě plnění a vyrozumí jej o tom. 

15.5.      Nebude-li zaplacená část kupní ceny Kupujícímu v důsledku odstoupení vrácena ve shora stanovené lhůtě, má Kupující zadržovací právo k předmětu koupě a za podmínek stanovených zákonem má právo jej zpeněžit a své právo na vrácení zaplacené části ceny uspokojit z výtěžku zpeněžení. 

15.6.      Náklady spojené s odstoupením od smlouvy (demontáž předmětu koupě, balení, doprava apod.) nese vždy Prodávající. 

Čl. 16. 
Obchodní tajemství, důvěrné informace 

16.1.      Veškeré podstatné informace týkající se Smlouvy nebo závodu Kupujícího, o nichž se Prodávající dozví v souvislosti s plněním Smlouvy (pracovní postupy, technické a jiné dokumentace, know-how apod.), jsou předmětem obchodního tajemství Kupujícího. Prodávající je povinen zachovávat a ctít obchodní tajemství Kupujícího, a to i po zániku (splnění) závazku ze Smlouvy. 

16.2.      Prodávající je povinen zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích Kupujícího nebo společností náležejících spolu s Kupujícím do nadnárodního koncernu FAIVELEY, o který se Prodávající dozví v souvislosti s plněním Smlouvy. 

16.3.      Důvěrné informace jsou veškeré informace technické, ekonomické, právní a výrobní povahy v hmotné nebo nehmotné formě, zejména v podobě smluv, rozpočtů, kalkulací, výkazů, projektů, výkresů a ostatních dokumentů, včetně formy zdrojových kódů, souborů, digitálních dat, fotografických, zvukových nebo audiovizuálních záznamů a to bez ohledu na způsob jejich poskytnutí, sdělení či zachycení, držení, skladovaní nebo zaznamenávání. 

16.4.      Důvěrnými jsou dále jakékoli poznámky, shrnutí, kopie, překlady, výpisy nebo výtažky ze shora uvedených informací. 

16.5.      Důvěrnými jsou dále jakékoli modely, prototypy, zkušební vzory výrobků či jejich částí poskytnuté za účelem splnění Smlouvy. 

16.6.      Veškerá vlastnická či jiná majetková práva Kupujícího k předaným podkladům, které obsahují důvěrné informace, zůstávají Kupujícímu. 

16.7.      Prodávající při nakládání s důvěrnými informacemi: 

(a)   bude zacházet a nakládat se všemi poskytnutými důvěrnými informacemi jako s důvěrnými a utajovanými a bude je udržovat v tajnosti, 

(b)   použije jakoukoli důvěrnou informaci pouze a jedině pro účely plnění Smlouvy, 

(c)   nesdělí a nezpřístupní jakoukoli důvěrnou informaci žádné třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Kupujícího, 

(d)   nebude pořizovat žádné kopie nebo výpisy z Kupujícím předaných podkladů bez předchozího písemného souhlasu Kupujícího, 

(e)   nebude pořizovat žádné fotografie, výkresy či jakékoli obrazové záznamy modelů, prototypů, zkušebních vzorů výrobků či jejich částí poskytnuté Kupujícím Prodávajícímu bez předchozího písemného souhlasu Kupujícího, s výjimkou pořízení, zpracování a následného užití těchto záznamů při plnění Smlouvy, 

(f)    nevyužije důvěrné informace ve svůj prospěch nebo prospěch třetí osoby a nepoužije důvěrné informace jakýmkoli způsobem, který by mohl poškodit Kupujícího, 

(g)   povede evidenci o všech podkladech, které má ve svém držení a které poskytnul s předchozím písemným souhlasem Kupujícího jakékoli třetí osobě, a předá takovou evidenci Kupujícímu, 

(h)   bude udržovat v tajnosti skutečnost, že má v držení důvěrné informace, 

(i)     na základě písemné žádosti Kupujícího zajistí, aby všechny třetí osoby, kterým se souhlasem Kupujícího poskytnul důvěrné informace, přestaly tyto důvěrné informace používat, 

(j)     na základě písemné žádosti Kupujícího ve lhůtě deseti (10) pracovních dnů vrátí Kupujícímu všechny předané podklady v původní formě nebo v jiné pozměněné hmotné podobě. 

Čl. 17. 
Odškodnění za patentovou čistotu 

17.1.      Prodávající je povinen odškodnit Kupujícího za všechny a jakékoli škody, reklamace, nároky, ztráty, a výlohy, které Kupující může utrpět následkem jakéhokoli porušení nebo nárokovaného porušení jakéhokoli práva, registrované konstrukce a/nebo výrobních a/nebo montážních a/nebo konstrukčních postupů, obchodní značky, autorského práva nebo jiného duševního vlastnictví v souvislosti s přípravou a/nebo realizací plnění Prodávajícího. 

17.2.      Dojde-li k jakémukoli procesu nebo uplatnění jakéhokoli nároku proti Kupujícímu v důsledku záležitostí uvedených v předchozím odstavci, je Prodávající povinen na své vlastní náklady a jménem Kupujícího vést takovéto procesy nebo vyřizovat takovéto uplatněné nároky a projednat vyřízení takového procesu nebo uplatněného nároku. 

 Čl. 18. 
Pojištění 

18.1.      Prodávající je povinen mít uzavřeno a nejméně po dobu trvání záruky za jakost udržovat v platnosti pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou vadou výrobku a současně pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou při výkonu podnikatelské činnosti (pojištění profesní odpovědnosti). 

18.2.      Minimální výše pojistného krytí je 10.000.000 Kč. 

18.3.      Výše pojistného krytí musí odpovídat charakteru a rozsahu dodávky. 

18.4.      Pojištění musí krýt v plném rozsahu i finanční škody. 

18.5.      Prodávající předloží Kupujícímu kdykoliv k jeho žádosti kopii pojistného certifikátu a/nebo uzavřených pojistných smluv Prodávajícího. 

18.6.      Platnost a účinnost pojistných smluv nesmí být jakkoliv omezena, musí krýt pojistná rizika po celém světě bez ohledu na to, kde dojde k újmě. 

Čl. 19. 
Závěrečná ustanovení 

19.1.      Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. 

19.2.      V případě vzniku sporu, který se nepodaří urovnat smírnou cestou, bude spor řešen před českými soudy; v takovém případě platí místní příslušnost obecného soudu Kupujícího. 

19.3.      Změny či doplňky Smlouvy mohou být uzavřeny pouze ve formě, v jaké byla Smlouva uzavřena, nebo ve formě přísnější. 

19.4.      Prodávající nemá právo jednostranně započíst své pohledávky za Kupujícím vzniklé ze Smlouvy proti svým dluhům vzniklým dle Smlouvy. 

19.5.      Prodávající nemá právo jednostranně postoupit pohledávky vzniklé ze Smlouvy třetí osobě. 

19.6.      Tyto OP jsou účinné ke dni 1. 4. 2016. 

FAIVELEY TRANSPORT CZECH a.s. 

 

What you're looking for?

Co hledáte?